Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíly v řešení sporů o námořní teritoria v oblastech s energetickými surovinami
Bančanský, Andrej ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Energetická bezpečnost je významným fenoménem současného světa. Řada nalezišť ropy a zemního plynu se nachází na mořském dně. Přesun těžby do hlubších a od břehu vzdálenějších míst může znovu vyvolávat otázky vlastnictví těchto ložisek. Existují světové regiony, kde tyto spory o vedení hranic námořních teritorií eskalují do podoby řady střetů a incidentů. A jsou jiné oblasti, kde se státy dohodnou a na těžbě kooperují. Cílem této práce je pokusit se určit, které faktory vedou k tomu, že konkrétně v Jihočínském moři vedou neshody o hranice námořních teritorií k eskalaci sporů, ve srovnání s regiony Severního moře a Karibského moře, kde jsou spory řešeny či utlumeny. Tyto faktory jsou představovány šesti proměnnými, které vycházejí ze tří teorií: z realismu, idealismu a konstruktivistické teorie mezinárodních vztahů. První část práce popisuje historický vývoj současného mezinárodního námořního práva týkajícího se teritoriálního rozdělení světových moří. Dále následuje popis tří případových oblastí. V druhé části jsou rozebrány teoretické základy zkoumaných faktorů. V následujícím oddíle jsou tyto faktory/proměnné analyzovány v konkrétních případech a jsou jim přiřazeny hodnoty. Na závěr je z výsledných hodnot proměnných určeno pomocí Millových metod, který faktor může s největší pravděpodobností...
Římský námořní obchod v oblasti Jaderského moře na základě nálezů z lodních vraků.
Zerzánová, Veronika ; Čechová, Martina (vedoucí práce) ; Stančo, Ladislav (oponent)
v češtině Ve své práci se chci zabývat římským námořním obchodem v oblasti Jaderského moře. Na základě nálezů ze ztroskotaných obchodních lodí bych ráda popsala nejčastější předměty obchodu, které byly na lodích transportovány touto oblastí, případně i odkud a kam měly konkrétní lodě s daným nákladem namířeno. Mám v úmyslu zaměřit se i na oblasti související s námořním obchodem, zejména na základní parametry římských obchodních lodí, dále na přístavy a námořní trasy. Ráda bych poukázala na přínos podmořského výzkumu k současnému stavu bádání a popsala základní metody podmořského výzkumu. Práce se dělí na sedm kapitol. První kapitola přibližuje historické souvislosti námořní plavby v daném regionu. Druhá kapitola pojednává o římských obchodních lodích, o jejich základních částech, velikosti, nosnosti a dvojím způsobu stavby lodí. Kapitola třetí je nejdelší a zabývá se nákladem těchto obchodních lodí a v podkapitolách přináší rozdělení nákladu na amfory, kamenné zboží, ostatní keramiku, umělecké a řemeslné předměty, obílí a sklo. Kapitola čtvrtá, druhá nejdelší kapitola přibližuje námořní přístavy a kotviště a pátá kapitola popisuje námořní trasy v Jaderském moři. Šestá kapitola se zabývá přínosem podmořského výzkumu. Kapitola sedmá uzavírá práci popisem nejčastěji používaných metod pro podmořský...
South China Sea Hegemony: Does China have the capacity to dominate the South China Sea amidst U.S presence in the region ?
Britto, Aidan ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Riegl, Martin (oponent)
V posledním desetiletí se Č ína promě nila v námoř ní mocnost. Jmenování Si Ť in-pchinga generálním tajemníkem Čínské komunistické strany v roce 2013 bylo úč innou odpovědí k americké zahraniční politice v Asii z roku 2012, ktera se tyká soutěže o zisk hegemonie v regionu Jihoč ínského moře. Tato práce si klade za cíl ukázat, jak jsou rozvíjející se mocnosti, jako je Č ína, připraveny použít metody mě kké a tvrdé síly k zisku sporných vod v hodnotě miliard dolarů , uložených v ropě a v zemním plynu pod mořským dnem , od vlivu USA. Byla použita kombinace kvalitativních i kvantitativních údajů k predikci čínského mocenského vlivu v Jihoč ínském moř i ve vztahu k jejich č inů m, pokud jde o modernizaci činské námoř ní flotily, zajiš tě ní multilaterálních institucí a umě lé stavby na sporných územích. Struč ně řeč eno, teoretická hloubková analýza toho, jak je kontrola nad Jihoč ínským mořem zásadní pro dlouhodobý č ínský ekonomický rů st a bezpeč nost.
Rozdíly v řešení sporů o námořní teritoria v oblastech s energetickými surovinami
Bančanský, Andrej ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Energetická bezpečnost je významným fenoménem současného světa. Řada nalezišť ropy a zemního plynu se nachází na mořském dně. Přesun těžby do hlubších a od břehu vzdálenějších míst může znovu vyvolávat otázky vlastnictví těchto ložisek. Existují světové regiony, kde tyto spory o vedení hranic námořních teritorií eskalují do podoby řady střetů a incidentů. A jsou jiné oblasti, kde se státy dohodnou a na těžbě kooperují. Cílem této práce je pokusit se určit, které faktory vedou k tomu, že konkrétně v Jihočínském moři vedou neshody o hranice námořních teritorií k eskalaci sporů, ve srovnání s regiony Severního moře a Karibského moře, kde jsou spory řešeny či utlumeny. Tyto faktory jsou představovány šesti proměnnými, které vycházejí ze tří teorií: z realismu, idealismu a konstruktivistické teorie mezinárodních vztahů. První část práce popisuje historický vývoj současného mezinárodního námořního práva týkajícího se teritoriálního rozdělení světových moří. Dále následuje popis tří případových oblastí. V druhé části jsou rozebrány teoretické základy zkoumaných faktorů. V následujícím oddíle jsou tyto faktory/proměnné analyzovány v konkrétních případech a jsou jim přiřazeny hodnoty. Na závěr je z výsledných hodnot proměnných určeno pomocí Millových metod, který faktor může s největší pravděpodobností...
Římský námořní obchod v oblasti Jaderského moře na základě nálezů z lodních vraků.
Zerzánová, Veronika ; Čechová, Martina (vedoucí práce) ; Musil, Jiří (oponent)
v češtině Ve své práci se chci zabývat římským námořním obchodem v oblasti Jaderského moře. Na základě nálezů ze ztroskotaných obchodních lodí bych ráda popsala nejčastější předměty obchodu, které byly na lodích transportovány touto oblastí, případně i odkud a kam měly konkrétní lodě s daným nákladem namířeno. Mám v úmyslu zaměřit se i na oblasti související s námořním obchodem, zejména na základní parametry římských obchodních lodí, dále na přístavy a námořní trasy. Ráda bych poukázala na přínos podmořského výzkumu k současnému stavu bádání a popsala základní metody podmořského výzkumu. Práce se dělí na 2 části. První se skládá z pěti kapitol, druhá ze tří. První kapitola první části přibližuje historické souvislosti námořní plavby v daném regionu. Druhá kapitola pojednává o římských obchodních lodích, o jejich základních částech, velikosti, nosnosti a dvojím způsobu stavby lodí. Kapitola třetí je nejdelší a zabývá se nákladem těchto obchodních lodí a v podkapitolách přináší rozdělení nákladu na amfory, kamenné zboží, ostatní keramiku, umělecké a řemeslné předměty, sklo a obilí. Kapitola čtvrtá, druhá nejdelší, přibližuje námořní přístavy a kotviště a pátá kapitola popisuje námořní trasy v Jaderském moři. První kapitola druhé části práce se zabývá přínosem podmořského archeologického výzkumu....
Římský námořní obchod v oblasti Jaderského moře na základě nálezů z lodních vraků.
Zerzánová, Veronika ; Čechová, Martina (vedoucí práce) ; Stančo, Ladislav (oponent)
v češtině Ve své práci se chci zabývat římským námořním obchodem v oblasti Jaderského moře. Na základě nálezů ze ztroskotaných obchodních lodí bych ráda popsala nejčastější předměty obchodu, které byly na lodích transportovány touto oblastí, případně i odkud a kam měly konkrétní lodě s daným nákladem namířeno. Mám v úmyslu zaměřit se i na oblasti související s námořním obchodem, zejména na základní parametry římských obchodních lodí, dále na přístavy a námořní trasy. Ráda bych poukázala na přínos podmořského výzkumu k současnému stavu bádání a popsala základní metody podmořského výzkumu. Práce se dělí na sedm kapitol. První kapitola přibližuje historické souvislosti námořní plavby v daném regionu. Druhá kapitola pojednává o římských obchodních lodích, o jejich základních částech, velikosti, nosnosti a dvojím způsobu stavby lodí. Kapitola třetí je nejdelší a zabývá se nákladem těchto obchodních lodí a v podkapitolách přináší rozdělení nákladu na amfory, kamenné zboží, ostatní keramiku, umělecké a řemeslné předměty, obílí a sklo. Kapitola čtvrtá, druhá nejdelší kapitola přibližuje námořní přístavy a kotviště a pátá kapitola popisuje námořní trasy v Jaderském moři. Šestá kapitola se zabývá přínosem podmořského výzkumu. Kapitola sedmá uzavírá práci popisem nejčastěji používaných metod pro podmořský...
Analysis of the Economic Importance of the Maritime Transport Industry in Guatemala
Lopez Hurtado, Jose Carlos ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabyvá analyze namořní přepravy v Guatemale se zamiřenim na jejich přistavy a charakteristiky produktu ktery pristavy obsluhujou, také jaka je situace přistavy a jaky aspekty jsou považovany za duležití pro rozvoj přistav.
Význam námořní dopravy ve světové ekonomice: současné trendy
Hanžl, Václav ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce se zabývá současným stavem námořní dopravy ve světě, zdůrazňuje její význam pro světovou ekonomiku. Naznačuje některé z aktuálních trendů vývoje tohoto dopravního oboru. V teoretickém úvodu je uvedena charakteristika vývoje námořní dopravy a její klasifikace s důrazem na odlišení liniové a trampové námořní dopravy.
Nové trendy v námořní dopravě
Kolcunová, Jana ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Gerhátová, Jana (oponent)
Diplomová práce podává přehled o směru vývoje námořní dopravy, ukazuje provázanost mezinárodního obchodu s námořní dopravou i to, jak se trendy těchto dvou odvětví ekonomiky ovlivňují z hlediska růstu i teritoriální a komoditní struktury. Dalším tématem jsou technologické změny v rámci námořní dopravy a rozbor praktických aspektů jednoho z největších trendů, který se objevil za posledních sto let, kontejnerové přepravy. Poslední část mé diplomové práce je poukázat na nové trendy ve vývoji právního a institucionálního rámce námořní přepravy i v řešení globálních problémů ekologie a bezpečnosti tohoto oboru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.